Universität Hildesheim

University / College


Location: Hildesheim, Germany (DE) DE

ISNI: 0000000101978922

ROR: https://ror.org/02f9det96

Show on Map:


close-button

Types of publications

Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Translation
Thesis
Edited Volume
Conference contribution
Other publication type
Unpublished / Preprint

Publication year

From
To

Abstract

Journal

Policy Paper: Match’In Passgenaue Verteilung für Schutzsuchende und Kommunen im Zuweisungsverfahren (2025) Bendel P, Euler K, Kasparick D, Reinhold S, Schammann H Other publication type Die Konzeption von Erfolg aus Sicht von Absolvent:innen mit Beeinträchtigung: Schlüsselaspekte der Inklusion in der deutschen Hochschulbildung (2024) Lopez-Gavira R, Orozco I, Angerhausen P Journal article, Original article Menstrual cycle related depressive symptoms and their diurnal fluctuations – an ambulatory assessment study (2024) Klusmann H, Brose A, Schulze L, Engel S, Laufer S, Bücklein E, Knaevelsrud C, Schumacher S Journal article Mathematical sense making of quantum phenomena using Dirac notation: its effect on secondary school students functional thinking about photons (2024) Bitzenbauer P, Hennig F, Tóth K, Joaquin M. V Journal article Higher Depressive Symptoms in Irregular Menstrual Cycles: Converging Evidence from Cross-Sectional and Prospective Assessments (2024) Klusmann H, Kapp C, Engel S, Schumacher T, Bücklein E, Knaevelsrud C, Schumacher S Journal article Der possessive Dativ in Raum und Zeit (2024) Blombach A, Lindner-Bornemann B Book chapter / Article in edited volumes Psychisch belastet: Wege in und durch die Arbeitswelt (2024) Angerer P, Erim Y, Kröger C, Kuhn J, Rothermund E Journal article Sex and Gender Differences in Risk Factors for Posttraumatic Stress Disorder: A Systematic Review and Meta-Analysis of Prospective Studies (2024) Haering S, Meyer C, Schulze L, Conrad E, Blecker MK, El-Haj-Mohamad R, Geiling A, et al. Journal article Integration als Pflichtaufgabe: Holzweg oder Königsweg zu krisen- festen kommunalen Strukturen? (2024) Bendel P, Schammann H, Kühn B Authored book, Monography How do pre-service teachers view Galois theory? A questionnaire study (2024) Bitzenbauer P, Veith JM, Girnat B, Winkler B, Becker E, Becher R Journal article