Interkantonale Hochschule für Heilpädagogik / University of Teacher Education in Special Needs
University / College
Location:
Zürich,
Switzerland (CH)
ROR: https://ror.org/00w9q2c06
Teaching quality in kindergarten: professional development and quality of adaptive learning support enhances mathematical competency (2024)
Dunekacke S, Wullschleger A, Grob U, Heinze A, Lindmeier A, Vogt F, Geeler SK, et al.
Journal article
Improving the quality of adaptive learning support provided by kindergarten teachers in play-based mathematical learning situations (2023)
Wullschleger A, Lindmeier A, Heinze A, Meier-Wyder A, Leuchter M, Vogt F, Moser Opitz E
Journal article
Conceptualizing and Measuring the Quality of Adaptive Learning Support in Kindergarten Using Mathematical Board Games. A Study in Germany and Switzerland Konzeptualisierung und Messung der Qualität der adaptiven Lernunterstützung in Lernsituationen mit mathematischen Regelspielen im Kindergarten. Eine Studie in Deutschland und der Schweiz (2022)
Meier-Wyder A, Wullschleger A, Lindmeier A, Heinze A, Leuchter M, Vogt F, Moser Opitz E
Journal article
Entwicklung und validierung eines tests zur erfassung der mathematikspezifischen professionellen kompetenzen von fröhpädagogischen fachkräften (2020)
Hepberger B, Opitz EM, Heinze A, Lindmeier A
Journal article, Review article