FAU.de
Deutsch
Login
Home
Publications
Research Grants
Inventions & Patents
Awards
Additional Research Activities
Faculties & Institutions
Research Areas
Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
Department Pädagogik
Institut für Erziehungswissenschaft
Overview
Publications
(437)
Research Grants
(42)
Research Fields
(6)
Types of publications
Toggle all
Journal article
Journal article
Book chapter / Article in edited volumes
Book chapter / Article in edited volumes
Authored book
Authored book
Translation
Translation
Thesis
Thesis
Edited Volume
Edited Volume
Conference contribution
Conference contribution
Other publication type
Other publication type
Unpublished / Preprint
Unpublished / Preprint
Publication year
From
To
Abstract
Journal
Filters (inactive)
Geschlechts- und schulstufenspezifische Zusammenhänge schülerperzipierter Beziehungen zu Lehrkräften und Mitschüler*innen mit unterrichtsbezogener Freude und Langeweile. (2025)
Markus S, Gar C, Lohrmann K, Gläser-Zikuda M
Journal article
Förderung der Reflexionsfähigkeit von Lehramtsstudierenden: Zum Potential von KI-basiertem Feedback (2024)
Hofmann F, Zhang C, Solopova V, Plößl L, Gläser-Zikuda M
Conference contribution, Conference Contribution
Gemeinsam stark - Sozialbeziehungen im Kontext von Beanspruchung und Arbeitsengagement von Lehrkräften (2024)
Breins B, Nowak M, Gläser-Zikuda M
Conference contribution, Conference Contribution
Mixed Methods Research on Reflective Writing in Teacher Education (2024)
Gläser-Zikuda M, Zhang C, Hofmann F, Plößl L, Pösse L, Artmann M
Journal article
Self-Regulated Learning of Pre-Service Teachers in Digital Learning Environments. (2024)
Zhang C, Hofmann F, Kamran F, Gläser-Zikuda M
Book chapter / Article in edited volumes
GEMEINSAM STARK: SOZIALBEZIEHUNGEN IM KONTEXT VON BEANSPRUCHUNG UND ARBEITSENGAGEMENT VON LEHRKRÄFTEN (2024)
Breins B
Thesis
SELFIEfor(STUDENT)TEACHERS?. A Mixed-Methods Study on the Suitability and Validity of the Self-Reflection Tool for Teachers-to-be. (2024)
Seyferth-Zapf C, Bärnreuther C, Stephan M, Ehmann M, Seyferth-Zapf M
Journal article, Review article
Digital Well-Being an Schulen (2024)
Lächner A, Breins B
Other publication type
Kreative Wege zur Sprachförderung: Ein musikalischer Aktionstag mit „Quatsch mit Soße“ (2024)
Schwab F
Journal article, Original article
Zum Zusammenhang zwischen Resilienz, Selbstwirksamkeit und Sozialbeziehung in Familie und Schule. Eine Mehrebenenanalyse (2024)
Obermeier R, Lutz V, Fuchs K, Nowak M, Gläser-Zikuda M
Journal article
‹
1
2
3
...
44
›